كارگاه مهندسي نرم افزار

فهرست عناوین اصلی در این پاورپوینت

فهرست عناوین اصلی در این پاورپوینت

● كارگاه مهندسي نرم افزار
● متدولوژي
● انواع متدولوژی
● چرخه حيات توليد و توسعه نرم افزار يا SDLC
● انواع چرخه‌هاي حيات توليد و توسعه نرم افزار
● چرخه حيات سيستم‌هاي قديمي يا TLC
● مدلهای مورد استفاده در TLC
● مدل آبشاري يا Water Fall
● چرخه حيات سيستم هاي شي گرا يا OODLC
● مهمترين عامل برتري روشObject Oriented  نسبت به روش Process Oriented
● خواص اساسی متدولوژی شیءگرا
● مجرد سازی
● کپسوله کردن
● وراثت
● شکل وراثت
● 5. چند شکلی
● 6. ارتباطات پیامی
● 7. همروندی
● 8. قابلیت استفاده مجدد
● یک مدل شیء گرا
● معرفی RUP
● خلاصه
● فازها
● دیسیپلینهای فرایند
● دیسیپلینهای پشتیبانی
● تکرار Iteration))
● نمودار هاي Rational Rose
● Use-case
● Class diagram
● Sequence diagram
● Colaboration Diagram
● State digram
● Activity diagram
● Physical diagrams

عبارات مهم استفاده شده در این مطلب

عبارات مهم استفاده شده در این مطلب

نرم افزار, توسعه نرم افزار, توسعه نرم, چرخه حیات, تولید توسعه نرم, تولید توسعه, مدل ابشاری, حیات تولید, چرخه حیات سیستم, حیات تولید توسعه, حیات سیستم, مهندسی سیستم, شی گرا, نیازهای کاربران,

نوع زبان: فارسی حجم: 1.31 مگا بایت
نوع فایل: اسلاید پاورپوینت تعداد اسلایدها: 42 صفحه
سطح مطلب: نامشخص پسوند فایل: ppt
گروه موضوعی: فنی مهندسی, زمان استخراج مطلب: 2019/06/16 05:47:49

لینک دانلود رایگان لینک دانلود کمکی

اسلایدهای پاورپوینت مرتبط در پایین صفحه

توجه: این مطلب در تاریخ 2019/06/16 05:47:49 به صورت خودکار از فضای وب آشکار توسط موتور جستجوی پاورپوینت جمع آوری شده است و در صورت اعلام عدم رضایت تهیه کننده ی آن، طبق قوانین سایت از روی وب گاه حذف خواهد شد. این مطلب از وب سایت زیر استخراج شده است و مسئولیت انتشار آن با منبع اصلی است.

http://www.techteach.ir/wp-content/uploads/downloads/2014/01/SE.ppt

در صورتی که محتوای فایل ارائه شده با عنوان مطلب سازگار نبود یا مطلب مذکور خلاف قوانین کشور بود لطفا در بخش دیدگاه (در پایین صفحه) به ما اطلاع دهید تا بعد از بررسی در کوتاه ترین زمان نسبت به حدف با اصلاح آن اقدام نماییم. جهت جستجوی پاورپوینت های بیشتر بر روی اینجا کلیک کنید.

عبارات پرتکرار و مهم در این اسلاید عبارتند از: نرم افزار, توسعه نرم افزار, توسعه نرم, چرخه حیات, تولید توسعه نرم, تولید توسعه, مدل ابشاری, حیات تولید, چرخه حیات سیستم, حیات تولید توسعه, حیات سیستم, مهندسی سیستم, شی گرا, نیازهای کاربران,

مشاهده محتوای متنیِ این اسلاید ppt

مشاهده محتوای متنیِ این اسلاید ppt

کارگاه مهندسی نرم افزار مدرس شهراد رضایی متدولوژی قانونمند کردن تولید نرم افزار برای جلوگیری از بروز مشکل فرمولی را که برای تولید و توسعه نرم افزار ارائه می دهند را متدولوژی می گویند. یک متدولوژی چرخه حیات نرم افزار را مشخص می کند . متدولوژی سنتی متدولوژی فرآیند گرا متدولوژی ساختمان داده متدولوژی مدل سازی اطلاعات متدولوژی شیءگرا انواع متدولوژی چرخه حیات تولید و توسعه نرم افزار یا sdlc مخفف system development life cycle می‌باشد . مراحلی را که طی تولید و توسعه نرم افزار به کار می‌روند را چرخه حیات تولید و توسعه نرم افزار مینامند . system development life cycle انواع چرخه‌های حیات تولید و توسعه نرم افزار چرخه حیات سیستم‌های قدیمی یا tlc چرخه حیات سیستم‌های شی گرا یا oodlc چرخه حیات سیستم‌های قدیمی یا tlc tlc مخفف traditional life cycle است . در گذشته چون برنامه ها به صورت فرایند گرا یا process oriented نوشته می‌شدند از روش tlc برای تولید و توسعه نرم افزار استفاده می شد . در این روش بیشتر از نمودارهای dfd و erd استفاده می‌شد مدلهای مورد استفاده در tlc روش حلزونی spiral تولید پیش الگو prototyping rad scrum dsdm مدل آبشاری یا water fall مدل آبشاری از معروف ترین متدولوژی های tlc است که کاربرد زیادی در گذشته داشته و مبنای اساسی برای مدل های شی گرا هم همین مدل waterfall است . system engineering یا مهندسی سیستم اولین فاز از مدل آبشاری می باشد . معرفی نیازمندیهای کلی و مشخص نمودن کلیات سیستم به صورت نرم افزاری و سخت افزاری و توصیفات کلی و تعاریف اصلی سیستم را مهندسی سیستم می گویند . مثلا شرکتی درخواست ایجاد وبسایتی برای معرفی کالاهای خود را دارد . در مرحله مهندسی سیستم ما باید کلیات سیستم مثلا اینکه از php استفاده کنیم یا از asp یا پایگاه داده ما access باشد یا oracle باشد یا sql server کدام برای ما صرفه بیشتری دارد و بسیاری از سوالات دیگر که پاسخ آنها بسته به سیستم درخواستی دارد را بررسی می کنیم . مثلا بحث های امنیتی ، هزینه ها و سرعت و مسائل دیگر همه و همه می توانند در پاسخ ارائه شده تاثیر گذار باشند . امروزه مهندسی سیستم با عنوان it master plan در پروژه ها مطرح می شود و بخش مهم و اساسی سیستم را تشکیل می‌دهد. it master plan به این معنی است که سیستم اطلاعاتی از دید سخت افزار و نرم افزار بررسی شود و نقشه سیستم به طور واضح و روشن مشخص گردد. requirement analysis فاز دوم requirement analysis یا آنالیز نیازمندیها می‌باشد . در واقع این قسمت از نرم افزار به جمع آوری نیازهای کاربران می پردازد. یعنی ما در این فاز بیشتر به دنبال چه یا what هستیم. یعنی بعد از این فاز نیازهای کاربران باید مشخص شده باشد . جمع آوری نیازمندیها یکی از اساسی ترین فعالیت ها در فرایند تولید و توسعه نرم افزار است که هر چه این شناخت از نیازمندیها بیشتر باشد تغییرات در سیستم کمتر خواهد بود. design design یا طراحی فاز سوم از مدل آبشاری می باشد . خروجی فاز قبل یعنی requirement analysis مجموعه ای از نیازهای کاربران بود که نشان می داد کاربران از سیستم چه می خواهند در فاز design باید به دنبال چگونه یا who برویم . به این معنی که سیستم باید چگونه در جهت رفع نیازمندیها گام بردارد یا باید چگونه کارکند تا آنچه کابران نیاز دارند را برآورده کند در واقع فاز design در مورد برآورده کردن نیازها صحبت می کند. مثلا در یک مثال به این نتیجه رسیده ایم که کاربران نیاز به کار با یک سری اشیا دارند . حال باید بگوییم این مجموعه از چه نوعی باید باشد . آیا باید به صورت صف پیاده سازی شود آیا نیاز است به صورت پشته پیاده سازی شود با آرایه باشد بهتر است یا با لیست های پیوندی و بسیاری از موارد دیگر این چنینی construction construction یا مرحله ساخت فاز چهارم در مدل آبشاری می باشد . حال که مسائل طراحی حل شد و ما نحوه پیاده سازی را هم مشخص کردیم نیاز داریم که عملا مسائل طراحی را پیاده سازی نماییم. فاز construction در واقع آنچه را در فاز design تشخیص داده شده است ، به کد تبدیل می کند . در یک نگاه کلی می توان فاز design را فازی دانست که سیستم روی کاغذ یا ابزارهای مستند سازی پیاده می شود و تبدیل آن به سیستم واقعی در فاز construction انجام می گیرد. construction فاز پنجم از مدل آبشاری مرحله testing است در این مرحله سیستمی که ساخته شده است را از لحاظ کمی و کیفی آزمایش می کنند . در فاز testing سعی می شود قبل از تحویل سیستم به مشتری مشکلات یافت شوند و قبل از نصب برنامه برطرف گردند. در این قسمت به بررسی انواع خطاها می پردازیم دسته اول خطاها error ها هستند . error ها اتفاقاتی می باشند که کل سیستم را از کار می اندازند . مثلا در یک ماشین حساب تقسیم بر صفر منجر به از کار افتادن عملیات کل سیستم می شود. دسته دیگر bug ها هستند . bugها اتفاقاتی می باشند که کل سیستم را از کار نمی اندازند ولی سیستم را با مشکل مواجه می کنند . در واقع bug ها فقط قسمتی از سیستم را مختل می کنند نه تمام آن را . مثلا عمل سرریز شدن در بعضی عملیات محاسباتی یک bug است. دسته دیگر warning ها هستند این ها در ظاهر خطا می باشند اما در روند سیستم تاثیری ندارند . بعنوان مثال اگر قرار باشد در یک textbox حتما رشته وارد شود اما ما عدد وارد کرده ایم در هر حال مجموعه ای …

کلمات کلیدی پرکاربرد در این اسلاید پاورپوینت: نرم افزار, توسعه نرم افزار, توسعه نرم, چرخه حیات, تولید توسعه نرم, تولید توسعه, مدل ابشاری, حیات تولید, چرخه حیات سیستم, حیات تولید توسعه, حیات سیستم, مهندسی سیستم, شی گرا, نیازهای کاربران,

این فایل پاورپوینت شامل 42  اسلاید و به زبان فارسی و حجم آن 1.31 مگا بایت است. نوع قالب فایل ppt بوده که با این لینک قابل دانلود است. این مطلب برگرفته از سایت زیر است و مسئولیت انتشار آن با منبع اصلی می باشد که در تاریخ 2019/06/16 05:47:49 استخراج شده است.

http://www.techteach.ir/wp-content/uploads/downloads/2014/01/SE.ppt

  • جهت آموزش های پاورپوینت بر روی اینجا کلیک کنید.
  • جهت دانلود رایگان قالب های حرفه ای پاورپوینت بر روی اینجا کلیک کنید.

رفتن به مشاهده اسلاید در بالای صفحه


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *