قران کریم , بست قرار
عکس استخراج شده از فایلppt با موضوع: قران کریم , بست قرار

تعلیم و تربیت اسلامی و قران کریم

 

عناوین اصلی استخراج شده از این فایل پاورپوینت

عناوین اصلی استخراج شده از این فایل پاورپوینت

● بسم الله الرحمن الرحیم
● تعلیم و تربیت اسلامی

نوع زبان : فارسی حجم : ۰٫۱۲ مگا بایت
نوع فایل : اسلاید پاورپوینت تعداد اسلایدها: ۱۷ صفحه
زمان استخراج مطلب : ۲۰۱۸/۱۱/۰۲ ۰۳:۴۹:۳۸ پسوند فایل : ppt

لینک دانلود رایگان لینک دانلود کمکی

 

در صورتی که محتوای فایل ارائه شده با عنوان مطلب سازگار نبود یا مطلب مذکور خلاف قوانین کشور بود لطفا در بخش دیدگاه (در پایین صفحه) به ما اطلاع دهید. جهت جستجوی پاورپوینت های بیشتر بر روی اینجا کلیک کنید.

این مطلب در تاریخ ۲۰۱۸/۱۱/۰۲ ۰۳:۴۹:۳۸ به صورت خودکار استخراج شده است. در صورت اعلام عدم رضایت تهیه کننده ی آن، طبق قوانین سایت از روی وب گاه حذف خواهد شد. همچنین این مطلب برگرفته از وب سایت زیر است و مسئولیت انتشار آن با منبع اصلی است.

http://www.otaghefekr.net/Power_Pointes/Files/304.ppt

بخشی از محتوای متن استخراج شده از این فایل ppt

بخشی از محتوای متن استخراج شده از این فایل ppt

بسم الله الرحمن الرحیم حسنت به ازل نظر چو در کار م کرد بنمود جمال و عاشق زارم کرد من خفته بدم به ناز، در کتم عدم حسن تو به دست خویش بیدارم کرد تعلیم و تربیت اسلامی موضوع تقوا استاد محترم جناب آقای دکتر حیدری نام دانشجو ملیحه رزقی نام رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی سال ۱۳۸۸ معنا و مفهوم تقوا آیه ۱۸سوره حشر خطاب به مومنان است. یا ایهاالذین آمنو تقوالله ای اهل ایمان تقوای الهی داشته باشید. در مورد کلمه تقوا مکرر بحث شده است ودر ترجمه ها گاهی به ترس و گاهی به اجتناب ترجمه کرده اند. هرجا که تقوا باشد خشییت الهی هم هست و هرجا که تقوا باشداجتناب از معاصی هم هست ولی خود این لغت ‌‌‌‌‌ معنایش نه اجتناب است ونه ترسودر اصطلاحات خود قران ونهج البلاغه که تقواخیلی تکرار شده است کاملا ‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیداست که معنی تقوا نه ترس است نه اجتناب. تقوا از ماده وقی است یعنی نگهداری درواقع معنایش خود نگهداری است.متقی باش یعنی خود نگهدارباش خود این حالت یک حالت روحی و معنوی است که از آن تعبیر به تسلط بر نفس می کنند.در واقع اراده و عقل و ‌‌‌ ایمان انسان بر نفس و خواهشهاوهوسهای نفسانی او تسلط داشته باشد به طوری که بتواند خودش خودش را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگهدارداین نیروی خود نگهدار اسمش تقوا است.برای دستیابی به مقام تقواورهایی از خشم الهی شخص می ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ بایست از هر آنچه خداوند از آن باز داشته است پرهیز کرده وبه هرچه فرمان داده انجام دهد.تقوا در حقیقت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ چیزی جزء حرکت در راه راست وصراط مستقیم نیست.این راه در بر دارنده همه آن چیزی است که ما از آن به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دین یاد می کنیم از این رو می توان تقوا را در اصطلاح و فرهنگ قرآنی به معنای عمل به دین دانست ویا پا از ‌‌‌ این فراتر نهاده و تقوا را به معنای دین داری در حوزه ایمان و عمل دانست. روزی پیامبر اکرم ص از مسیری عبور می کردند دیدند عده ای از جوانان مسلمان در مدینه مشغول زورآزمایی هستند از این راه که سنگ بزرگی را بلند می کردند مثل وزنه برداری که چه کسی بیشتر می تواند ا ین سنگ را بلند کند.حضرت ایستادند و فرمودند آیا می خواهید من میان شماداور باشم که کدامیک از شما قویتر هستید همه گفتند بله یا رسول الله چه از این بهتر پیامبر فرمود پس من قبلا به شما بگویم از همه قویتر آن فردی است که وقتی شهوت و طمعش به هیجان در می آید بتواند بر آن مسلط باشد و آن کسی است که وقتی بر چیزی خشم می گیرد بتواند بر خشم خودش مسلط باشد مولوی می گوید وقت خشم و وقت شهوت مرد کو طالب مردی چنینم کو به کو امام علی ع می فرماید اشجع الناس من غلب هوا.از همه مردم شجاعتر کسی است که بر هوای نفسش غالب باشد.پس روح تقوا همان خود نگه داری است. آثار تقوا در قرآن کریم در قران کریم مکرر به آثار تقوا اشاره و تصریح شده است و معمولا آثار تقوا چیزهایی است درست عکس آنچه که ابتدا انسان بصیرتی ندارد از تقوا می فهمد یعنی در مورد تقوا خیال می کند یکی و از تقوا محدودیت می فهمد می گوید انسان بخواهد خودش را مقید به تقوا کند معنایش این است که خودش را در بن بست قرار بدهد به دور خودش خطی بکشد و برای خود محدودیت قائل بشود.قرآن درست نقطه مقابل این مطلب را ذکر می کند و نکته لطیف همین است یعنی بی تقوایی است که انسان را در بن بست قرار می دهد و تقواست که بن بست را می شکند.این خیلی به نظر عجیب می رسد انسان می گوید آدمی همین قدر که متقی شد یعنی برای خودش محدودیت قائل است. وقتی انسان برای خودش محدودیت قائل است به دست خودش برای خودش بن بست به وجود آورده است. قرآن می فرماید خیر.تقوا بن بست و محدودیت نیست بر عکس است تقوا نداشتن انسان را دچار بن بستها و محدودیتهایی می کند و تقوا راهی است که خدا معین کرده است که انسان از آن راه برود محدودیت و بن بستی برای او نیست.این است که می فرماید در سوره طلاق آیه ۲ هرکس که تقوای الهی را پیشه کند خدا بر ای او راه بیرون رفتن از مضایق و مشکلات را …

کلمات کلیدی پرکاربرد در این اسلاید پاورپوینت: قران کریم, بست قرار, محدودیت قایل, اثار تقوا, قران کریم قران کریم, خودش بست, سوره طلاق ایه, حوزه ایمان عمل, تقوا خیال, حقیقت جز, اصطلاح فرهنگ قرانی, راست وصراط,

این فایل پاورپوینت شامل ۱۷  اسلاید و به زبان فارسی و حجم آن ۰٫۱۲ مگا بایت است. نوع قالب فایل ppt بوده که با این لینک قابل دانلود است. این مطلب برگرفته از سایت زیر است و مسئولیت انتشار آن با منبع اصلی می باشد که در تاریخ ۲۰۱۸/۱۱/۰۲ ۰۳:۴۹:۳۸ استخراج شده است.

http://www.otaghefekr.net/Power_Pointes/Files/304.ppt

  • جهت آموزش های پاورپوینت بر روی اینجا کلیک کنید.
  • جهت دانلود رایگان قالب های حرفه ای پاورپوینت بر روی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *